Technológie pri nahrávaní zvuku v domácnosti prvé pokusy a návody 101. Existuje len o niečo viac ako sto rokov. Od začiatku to však prešlo dlhú cestu. Táto kapitola sa zaoberá históriou nahrávania a vývojom priemyslu, ktorý bol kedysi exkluzívny a drahý a teraz je cenovo dostupnou a praktickou alternatívou pre domácich a poloprofesionálnych hudobníkov. Technológia nahrávania zvuku

Technológie pri nahrávaní zvuku 101, domáce štúdio

Od jaskynných malieb až po zvitky od Mŕtveho mora sa informácie zapisovali a uchovávali tak, aby ich všetci videli po stáročia. Nahrávanie zvuku však existuje len od konca 19. storočia. Je smutné, že veľa z histórie samotného zvuku sa stratilo, pretože k nemu došlo skôr, ako ho bolo možné zaznamenať. Predstavte si, že by ste mohli počuť Mozarta hrať na jeho vlastných klavírnych skladbách alebo počuť hovoriť Abrahama Lincolna. Tieto spomienky prežívajú iba prostredníctvom písaných slov a spomienok na udalosti. Nahrávanie zvuku slúžilo nielen ako dôležitý historický nástroj, ale aj ako spôsob, ako si hudbu uchovať a vychutnať si ju.

Čo presne je nahrávanie? Nahrávanie je prenos zvukových vĺn do zariadenia schopného zachovať a reprodukovať tento zvuk. Na vytvorenie hudobnej nahrávky je dnes potrebných niekoľko komponentov. Najprv je potrebný zdroj zvuku – môže to byť akustický nástroj, elektronický alebo v prípade počítačového syntetizátora virtuálny. Potom je potrebné preniesť zvuk do nahrávacieho zariadenia. Pre akustické nástroje je potrebný mikrofón na premenu akustickej informácie na elektrické signály.

Hudobné noty

Prvý mikrofón bol vynájdený v roku 1876 pre telefónny systém Alexandra Grahama Bella, ktorý v tom istom roku získal patent. Bellov mikrofón zachytil zvuk a premenil ho na elektrinu, ktorú bolo možné prenášať a reprodukovať. Chronologicky mikrofón predbieha všetky nahrávky o jeden rok!

Elektronické nástroje, ako sú klávesnice, sú prepojené priamo s rekordérom, čím sa obchádza potreba mikrofónu, hoci je tiež možné použiť zosilňovač a potom nahrávať zvuk konvenčne. Pretože všetky elektronické klávesnice vydávajú svoj zvuk ako elektrický signál, nahrávanie priamo týmto spôsobom a obídenie zosilňovača zaisťuje najčistejší signál.

Teraz, keď sme vygenerovali a zachytili zvuk, potrebujeme ho niekde uložiť.

Dnes sa zvuk ukladá jedným z dvoch spôsobov: ako analógový signál (nepretržitý periodický signál) alebo ako digitálna reprezentácia analógového signálu. Nepretržitý periodický signál je vo svojej periodickej povahe ako vlna. Ako vlny lámajúce sa na pláži, najprv prichádza hrebeň vlny, po ktorom nasleduje koryto, potom ďalší hrebeň, potom ďalšie koryto atď. Analógové médiá uchovávajú samotné vlny ako nepretržitý elektrický náboj. Magnetická páska je najbežnejším analógovým médiom.

Digitálne médiá uchovávajú číselnú reprezentáciu vlny pomocou kódu pozostávajúceho iba z núl a jednotiek, nazývaných binárny kód. V počiatkoch digitálneho záznamu bol bežný spôsob uchovávania týchto binárnych informácií na magnetickej páske. Digitálna audiokazeta, na rozdiel od tradičných analógových médií, zaznamenávala iba digitálne informácie – na digitálnej audiokazete nebol žiaden zvuk.

V súčasnosti audio rozhranie konvertuje analógové signály na digitálnu reprezentáciu, nazývanú kódovanie, na ceste do počítača a konvertuje digitálnu reprezentáciu na analógové signály, nazývané dekódovanie, na ceste von. Tieto dva procesy sa bežne nazývajú A/D a D/A konverzie. A/D sa číta ako „A až D“ alebo „analógovo-digitálne“; D/A znamená digitálne na analógové.

Tradičná analógová páska je veľmi drahá a ťažko dostupná, teraz viac ako kedykoľvek predtým. Vďaka obrovskej veľkosti moderných pevných diskov a ich nízkej cene sú skvelou voľbou na ukladanie hudby. Formát, ktorý nakoniec použijete, nie je dôležitý; každý formát robí rovnakú základnú prácu pri nahrávaní zvukov.

Posledným krokom pri nahrávaní je prehrávanie nahraného zvuku. Analógové aj digitálne médiá musia konvertovať informácie na elektrické signály, ktoré sú reprodukované ako počuteľné zvukové vlny reproduktormi, nazývanými monitory, alebo cez slúchadlá.

Ako majiteľ domáceho štúdia by ste si mali byť vedomí toho, ako fungujú profesionálne štúdiá a aké techniky používajú. Nakoniec sa všetci snažíme urobiť to isté: dostať zvuk na nahrávacie zariadenie, okoreniť ho a zmiešať do konečného produktu. Všetci chceme získať čo najlepší zvuk. Rozdiely v technikách priamo ovplyvňujú kvalitu konečného produktu.